- Başkanın Mesajı
- Bölüm Hakkında
- MİAK Akreditasyonu
-
Komisyonlar
- Staj Komisyonu
- Çap/Yandal/Mezuniyet Komisyonu
- Muafiyet/Yatay/Dikey Geçiş Komisyonu
- Erasmus Komisyonu
- Bologna Komisyonu
- Web Sayfası ve Sosyal Medya Komisyonu
- Fakülte Katalog Tasarım Komisyonu
- BAB Dergi Sorumluları
- Lisans Ders ve Sınav Programlarının Hazırlanması ve Sisteme Girilmesi, Derslerin Tanımlanması, Yerleşke Takip Komisyonu
- Akreditasyon Komisyonu
- Fakülte / Bölüm Seminerleri Komisyonu
- Mimarlık Bölüm Asistanı
- Dekanlık Asistanı
- Mimarlık Lisansüstü Komisyonu
- Maket Atölyesi
<< Bölüm Hakkında
Bölüm Başkanından,
Mimarlık, toplumun kültür ve yapısına, gereksinim ve ekonomik verileri ile teknolojik gelişmelerine bağlı olarak, insanların yaşamasını kolaylaştırmak ve insan gereksinimlerini barındırmak üzere fiziksel çevrenin düzenlenmesi, barınma, dinlenme, çalışma, ibadet ve boş zaman değerlendirme gibi eylemlerini sürdürebilmelerini sağlamak amacıyla binaları, mekânları ve diğer fiziksel yapıları tasarlama, inşa etme sanatı, bilimi ve mesleğidir. Mimarlık eğitiminde, sanatın ve tekniğin buluştuğu, insan ve toplumun yaşam kalitesini yükselten, sürdürülebilir, yenilikçi, tarih, kültür ve çevreye duyarlı bir yaklaşım amaçlanmakta olup mimarlık, sanat, mühendislik, teknoloji ve sosyal bilimler unsurlarını birleştiren çok disiplinli bir alandır.
Mimarlık lisans eğitimi, öğrencilere mimarlık alanında gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandırmayı amaçlayan bir eğitim sürecidir. Eğitim sürecinde teorik ve uygulamalı bilgilerin aktarılmasının yanı sıra bu bilgilerin mimari tasarım stüdyolarında (proje derslerinde) kullanılması ve öğrencilerin tasarım becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu süreçte yaratıcı düşünme, problem çözme, araştırma yapma ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi ile öğrencilerin tasarımlarını etkili bir şekilde sunma ve tartışma becerileri kazandırılmaya çalışılmaktadır. Mimarlık lisans eğitiminin kazandırması gereken bilgi ve beceriler konusundaki uluslararası ve ulusal görüşler ile birlikte fakültemizin "kültür devamlılığı içinde mimarimize yaklaşma" ve "vakıf kültürü ve medeniyeti anlayışının benimsenmesi" hedefleri kuramsal ve uygulamalı derslerden oluşan eğitim müfredatının kurgulanmasında etkili olmuştur. Mimarlık eğitim-öğretim müfredatımız, genel anlamda mimar adaylarının kültür, sanat, bilim, toplum, çevre, teknoloji gibi alanların mimarlık ile ilişkisini sorgulama, yeniden düşünme, çeşitli temsil araçlarını kullanarak kavramsallaştırma, tasarlama, gerçekleştirebilme kapasitesinin geliştirilmesini hedeflemektedir. Eğitim ortamına ek olarak bilgisayar laboratuvarı (CAD-bilgisayar destekli tasarım, 3B modelleme, dijital görselleştirme eğitimleri), maket atölyesi (lazer kesiciler, 3B yazıcılar, elektrikli aletler, boyama aletleri) gibi destek birimler öğrencilerin kullanımına sunulmuştur.
Mimarlık eğitimi, mimarın yetişmesinde temel olmakla birlikte, ülkemiz ve dünyadaki mimarlık, sanat ve kültür aktivitelerinin izlenmesi, bölüm derslerinin oluşturduğu formel eğitimin yanı sıra informel eğitim olarak adlandırılan çalıştaylara katılım, konferans ve benzeri bilgi aktarımlarının izlenmesi, öğrenci yarışmalarına katılım sosyal, kültürel ve mesleki gelişimde önemlidir. Bu nedenle, fakültemizin uluslararası mimarlık bölümleri ile yaptığı iş birlikleri doğrultusunda, Türkiye’de ve yurtdışında seminerler, çalıştaylar ve yurtdışı yaz-kış okulları düzenlenerek, farklı kültürlerin ve mimarilerin, eğitim yaklaşımlarının öğrencilerimiz tarafından tanınmasına olanak sağlanmakta, AB Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi içinde yer alan ERASMUS Programı ile Avrupa Birliği’nde antlaşmalı yükseköğretim kurumları ile de iş birliği sürdürülmektedir.
Temel amacı, mimarlık eğitiminin kalitesinin yükselmesine katkıda bulunmak olan ve mimarlık eğitimi niteliğinin değerlendirilmesi ve akreditasyon çalışmalarını ulusal düzeyde yürüten MİAK (Mimarlık Akreditasyon Kurulu) tarafından, Mimarlık Bölümü, Lisans Eğitim Programımız, eğitim ortamı, eğitim programı, fiziksel ve bilgi kaynakları, insan kaynakları gibi ölçütlere göre değerlendirilerek Mart 2020’de koşullu altı yıllık akreditasyona hak kazanmıştır. Lisans sonrası eğitim ise, FSMVÜ Lisansüstü Eğitim Enstitüsü bünyesinde, Mimarlık Anabilim Dalı’na bağlı dört yüksek lisans (Mimarlık Tezli Yüksek Lisans Programı, Mimarlık İngilizce Tezli Yüksek Lisans Programı, Mimari Koruma-Restorasyon Tezli Yüksek Lisans Programı, Kültürel Mirasın Korunması ve Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı) ve bir doktora (Mimarlık Doktora Programı) programında verilmektedir.
FSMVÜ Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mimarlık Bölümü eğitime başladığı 2010 yılından itibaren, yoğun ve kapsamlı bir program ile ulusal ve uluslararası düzeyde nitelikli ve geleceğe yönelik eğitim sunarak öğrencilerini mimarlık mesleğine hazırlamaktadır. Mimarlık Bölümümüzün kadrosunda konularında uzman ve yetkin 26 tam zamanlı akademisyen, 11 araştırma görevlisi ile meslek pratiği ve akademik ortamdan konularında uzman ve yetkin kısmi zamanlı akademisyenler görev almakta olup güçlü ve deneyimli öğretim kadrosu geleneksel kültür dokusunu özümseyerek çağdaş yorumlarla ele alan, sürekli araştıran ve geliştiren, kültürel miras, koruma bilinci, çevresel duyarlılık ve etik sorumluluk konularını önemseyen, sorgulayan, deneyimleyen, teknolojiye hakim, insan ve doğaya saygılı, ülkemizde ve dünyada yaşanabilir çevreler, sağlıklı yapılar tasarlayabilecek bilgi ve beceriye sahip, nitelikli mimarlar yetişmesi için çalışmalarını sürdürmektedir.
Mimarlık Bölüm Başkanı
Prof. Dr. Muzaffer Tolga AKBULUT